Nazwa Kontraktu:
„Projekt i budowa drogi ekspresowej S19 Lublin – Lubartów od węzła Lubartów Północ (wraz z węzłem) do węzła Lublin Rudnik (bez węzła)”.
- Umowa nr: O.LU.D-3.2410.1.2020.af z dnia 26.02.2021 r.
- Wartość kontraktu: 835 660 771,00 zł brutto
- Termin realizacji: 36 miesięcy od Daty Rozpoczęcia (z wyłączeniem okresów zimowych na etapie realizacji Robót)
Lokalizacja inwestycji
- Województwo lubelskie
- Powiat: Lubartów; Lublin
- Gmina: Gmina Lubartów (miasto Lubartów); Gmina Lublin (powiat Niemce)
- Nr drogi: S19
- Długość: ok. 23 km
- węzły drogowe:
- Lubartów Północ (dawniej Wincentów) na przecięciu z drogą wojewódzką nr 815,
- Lubartów Zachód (dawniej Lubartów) na przecięciu z drogą powiatową 1545L ulicą Nowodworską
- Niemce Wschód (dawniej Niemce) na przecięciu z drogą wojewódzką nr 828
- Niemce Południe (dawniej Leonów) na przecięciu z drogą powiatową nr 1564L
- dowiązanie do istniejącego węzła Lublin Rudnik na przecięciu z S12/17
Inwestycja obejmuje zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od km 79+773 do km 102+810. Powyższy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa lubelskiego, w powiatach Lubartów (gmina Lubartów, miasto Lubartów) oraz powiat Lublin (gmina Niemce).
Wykonawca:
Duna Polska (dawniej Mota-Engil Central Europe S.A.)
ul. Opolska 110
31-323 Kraków
Nadzór inwestorski:
SAFEGE S.A.S - Parc de l’lle 15-27 rue du Port, 92022 Nanterre, Francja
SAFEGE S.A.S. Odział w Polsce - Al. Jerozolimskie 134 02-305 Warszawa
Cel inwestycji
Zadanie inwestycyjne budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 (długości ok. 23 km) wraz z węzłami, przebudową dróg poprzecznych i budową dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji i przywracające naruszone połączenia drogowe, stanowić będzie na terenie województwa lubelskiego zasadniczy szkielet drogowy o dużej przepustowości, łączący największe ośrodki gospodarcze kraju z największymi ośrodkami Polski Wschodniej.
Nadrzędnym celem inwestycji jest:
- poprawa przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu w korytarzu drogi,
- poprawa warunków ekologicznych mieszkańców miejscowości położonych w sąsiedztwie istniejącego korytarza drogi krajowej nr 19,
- umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych m.in. w sąsiedztwie drogi oraz w województwie lubelskim.
Spodziewane efekty
Inwestycja wpłynie bezpośrednio na:
- skrócenie czasu przejazdu,
- eliminację zatorów drogowych,
- zmniejszenie niekorzystnej emisji spalin i hałasu drogowego,
- zmniejszenie ilości wypadków drogowych,
- biorąc pod uwagę inne zrealizowane już inwestycje, w znaczącym stopniu przyczyni się do rozwoju gospodarczego terenów, przez które będzie przebiegać.
/ Zamawiający
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
/ Inżynier Kontraktu
Parc de l’lle 15-27 rue du Port,
92022 Nanterre, Francja
SAFEGE S.A.S. Odział w Polsce
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
/ Wykonawca
(dawniej: Mota-Engil CE S.A.)
ul. Opolska 110
31-323 Kraków